News! Pagini de interes:

luni, 26 ianuarie 2015

Important! MAI a lansat o campanie națională de informare a populației în caz de cutremur


Felicitari ISU !
Felicitari Secretarului de stat în MAI, d-lui Raed Arafat!
------------------------------------------------------------------------
MAI a lansat luni, prin Inspectoratul General pentru Situații de Urgență, o campanie națională de informare a populației intitulată "Nu tremur la cutremur" pentru a face cunoscute măsurile și modul de comportare în cazul unui seism.

Specialiștii cooptați în acest proiect sfătuiesc populația să aibă un kit minimal de urgență care să conțină apă, alimente și medicamente.

"Este vorba despre un kit de urgență care să conțină un rucsac plin cu articole de igienă, apă și alimente, trusă de prim ajutor, documente în fotocopii, articole de supraviețuire — pături, un briceag, lanternă, fluier", a declarat pentru AGERPRES Nicolae Cornea, șeful IGSU.

Secretarul de stat în MAI, Raed Arafat, a precizat că noua campanie se va derula pe o perioadă nedeterminată și constă în șapte spoturi care urmează a fi difuzate pe canalele media centrale și locale, în baza unor parteneriate ce urmează a fi încheiate.
"La nivelul IGSU, încă de anul trecut am lucrat pentru a face un număr de spoturi care să fie difuzate la televiziuni, internet, site-ul MAI, al Inspectoratelor situațiilor de urgență și orice site care dorește să transmită aceste informații. Fiecare spot are 30 de secunde și care va intra în conștientul populației dacă se repetă de mai multe ori, așa cum sunt spoturile privind consumul de sare, dulciuri. (...) Grupul țintă al campaniei este întreaga populație",
a spus Arafat.

El a adăugat că recomandările făcute populației în această campanie sunt cele care există și pe plan internațional.
"Soluțiile noastre sunt cele optime, corecte, recomandate și în Japonia și peste tot, pentru protecția celui mai mare număr posibil de persoane afectate de cutremur. Orice recomandare trebuie validată, admisă de instituțiile de specialitate. Proviziile de alimente sunt recomandate a fi pentru 72 de ore. Important este să ai în casă aceste provizii, trebuie apă suficientă, 4 litri, dacă ești bolnav cardiac, diabetic — să ai o rezervă de medicamente pentru o primă zi măcar, aceasta este ideea. Recomandăm acest lucru pentru că în prima fază statul va fi extrem de ocupat cu salvarea de vieți",
a declarat Arafat.

Raed Arafat a arătat că autoritățile pregătesc pentru următorii ani echipe speciale de căutare-salvare care să poată interveni într-o zonă afectată de cutremur. Pompierii au deja o astfel de echipă acreditată internațional.

"Planul nostru la nivel de IGSU este că în următorii 3-4 să creăm un număr de echipe de căutare-salvare (..) ca să poată interveni operativ într-o zonă calamitată de un seism. Anul acesta ne așteptăm ca primele șase echipe să fie pregătite pentru a merge în alte județe. În cazul unui seism major, Bucureștiul nu este singur, este și țara și intenția noastră este să ajungem la cel puțin 20—25 de echipe de căutare-salvare din diferite județe, cu dotarea corespunzătoare și care să se poată mobiliza imediat când se întâmplă o asemenea situație și să ne concentrăm cu echipamente cu tot pentru a interveni în timp scurt, în câteva ore, unde sunt clădiri dărâmate. Pe partea de intervenție medicală de urgență eu cred că din 2007 au fost evoluții majore pe parte de pregătire, dotare, intervenție. Capacitatea a crescut, nu este suficientă situația și nu dau o notă, continuăm să lucrăm pentru dezvoltare",
a explicat secretarul de stat în MAI.

Prezenți la evenimentul de lansare a campaniei "Nu tremur la cutremur", reprezentanți ai MRDAP, Primăriei Capitalei, Universității Tehnice de Construcții au subliniat necesitatea consolidării imobilelor cu grad mare de risc seismic. Până în prezent au fost consolidate mai multe spitale din București — Spitalul Universitar, Spitalul Bagdasar, Spitalul Floreasca.

Raed Arafat a făcut un apel public către populație să coopereze cu autoritățile locale și să își dea acordul pentru începerea lucrărilor de consolidare, acolo unde este cazul.

Spoturile campaniei au o durată de 30 secunde și cuprind mai multe faze în care un cutremur poate surprinde populația — în locuință, pe stradă, la școală sau în centrele comerciale. IGSU lucrează și la o aplicație pentru telefoanele mobile prin intermediul căreia să poată fi difuzate aceste informații.

AGERPRES/(A,AS—autor: Mihaela Tudorache, editor: Mihai Simionescu)

Sursa: http://www.agerpres.ro/social/2015/01/26/mai-a-lansat-o-campanie-nationala-de-informare-a-populatiei-in-caz-de-cutremur-13-57-44
---------------------------------------------------
---------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu